مصرف خرمای مجول بوشهر به دلیل داشتن ویتامین A درمان شب کوری است

خرما و سلامت استخوان

خرمای مجول بوشهر دارای مواد معدنی بسیاری از جمله فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است.

این مواد به دلیل نقش آنها در پیشگیری از بیماری های مرتبط با استخوان مانند پوکی استخوان مورد مطالعه قرار گرفته اند.

فواید خرما

خرما سرشار از قند است و حاوی پتاسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین A و ویتامین B است.

هر 100 گرم خرما حاوی 275 کالری و 7.5 گرم فیبر غذایی است.

توصیه می شود خرما را در برنامه غذایی روزانه قرار دهید، زیرا بسیار خوشمزه و سالم است.

خرما بخشی از بسیاری از دستور العمل های مدیترانه ای است و به عنوان یک ماده در برخی از شیرینی ها استفاده می شود.

کریستینا دلاس اراس، نویسنده در گزارش خود که توسط مجله اسپانیایی “miarevista” منتشر شد، گفت: “کشت نخل در جنوب شرقی آسیا و شمال آفریقا بیش از 6 هزار سال پیش آغاز شد و سپس به کشورهایی با درجه حرارت بالا گسترش یافت.

خرما

” علاوه بر این، کلدانیان درخت خرما را درخت زندگی می نامیدند، زیرا از میوه ها، غنچه ها و بافتن الیاف آن زندگی می کردند.

بسته به انواع نخل، انواع بی‌پایانی خرما وجود دارد و انواع بسیار شیرینی نیز وجود دارد.

به عنوان مثال خرمای مدجول یکی از پرمصرف ترین انواع خرما است که معمولا در پخت استفاده می شود و برای به دست آوردن خمیر شیرین له می شود و طعم کاراملی برشته نیز دارد.

خرمای دگلت النور جزو پرفروش ترین خرماهای دنیا محسوب می شود، نرم، نیمه خشک و خیلی شیرین نیست و می توان آن را به صورت طبیعی خورد و یا در تهیه چند غذا از آن استفاده کرد.

از یبوست جلوگیری می کند

نویسنده بیان می کند که خرما حاوی مقدار زیادی فیبر برای کمک به جلوگیری از یبوست است.

و می توانید خرما را تمام شب در آب بگذارید و صبح آب و خرمای خیسانده را بنوشید.

برای چشم مفید است

خرما حاوی ویتامین A است که بینایی را بهبود می بخشد و به درمان شب کوری کمک می کند، که یک بیماری چشمی است که در سنین پایین ظاهر می شود، زیرا افراد مبتلا می توانند در طول روز به وضوح ببینند، اما وقتی وارد یک میدان تاریک می شوند، بینایی دشوار می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.